Most i tuneli na Omiškoj zaobilaznici

Omiška obilaznica je jedan od najvećih infrastrukturnih objekata u Dalmaciji, a njen završetak planiran je do kraja 2025. Na dionici ukupne dušine 3,5 km grade se i dva tunela kao i most iznad rijeke Cetine.

Gradnja mosta u kanjonu Cetine iznad Omiša jedan je od najzahtjevnijih i najatraktivnijih građevinskih zahvata u posljednjih 30 godina u Hrvatskoj. Dug 224,45 metara i građen na 70 m nadmorske visine, most je dio omiške obilaznice, i trebao bi biti pušten u promet u septembru 2023. Nadvisuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova dužina veća od vidljive konstrukcije. Nosivi sklopivi most ima tri raspona od kojih su dva skrivena u prilazima tunela. Ti kraći rasponi su veličine od po 30 metara, dok je središnji raspon veličine 152 metra nad kanjonom.

Ovo nije jedinstven slučaj u Hrvatskoj po tome što se gradi most između dva tunela, ali je jedinstven po tome što se konstrukcija promjenjivog poprečnog presjeka potiskuje što još nikad u Hrvatskoj nije rađeno. 

Naime, u tunelima istočnom Omiš, te sjevernom Komorjak postavljene se unutrašnje sekcije mosta, u dužini 60 metara sa svake strane, odakle se sa svake strane išlo prema sredini i spajanju mosta. 

Tvornica cementa Kakanj je isporučivala cement, dok je naša kćerka kompanija za proizvodnju i distribuciju betona u Hrvatskoj TBG Beton vršila isporuke betona na ovaj atraktivni i impozantni objekat.
 

Info

  • Hrvatske ceste

    Owner

  • 2023

    Completion

Lokacija

Omiš (Hrvatska)

Most Omiš.

Most Omis.

Most Omiš.

Most Omiš.

Most Omiš.

Most Omiš.

Tunel Omiš.