HeidelbergCement predstavlja novu strategiju „Nakon 2020.“ i pomjera ciljeve za zaštitu klime

  • Prvobitni cilj CO2 emisije planiran za 2030. pomjeren na 2025. 
  • Novi srednjoročni finansijski ciljevi do 2025: značajno povećanje EBITDA marže za 300 baznih poena i povrat na investirani kapital (ROIC) jasno preko 8%
  • Promjene u rukovodstvu: pojednostavljenje državnih portfolija i prioritizacija najjačih tržišnih pozicija
  • Ciljni koeficijent zaduženosti između 1,5x–2,0x rezultata trenutnih operacija prije amortizacije, gornji limit da bude dostignut već krajem 2020.
  • Privlačan povrat za dioničare kroz progresivnu politiku dividende i moguće kupovine vlastitih dionica ukoliko poslovanje ostane stabilno
  • Značajno povećanje rezultata u julu i augustu 2020. u usporedbi sa prethodnom godinom

Danas je tokom ovogodišnjeg Dana tržišta kapitala HeidelbergCement predstavio novu strategiju „Nakon 2020.“. Ključni elementi ove strategije su novi srednjoročni finansijski i ciljevi održivog razvoja koje Grupa namjerava postići do 2025.

„Smatramo da su klimatske promjene i digitalizacija dva centralna izazova budućnosti s kojima se suočava društvo i naša kompanija,“ kaže dr Dominik von Achten, glavni izvršni direktor HeidelbergCementa. „Kao jedan od vodećih svjetskih proizvođača građevinskih materijala, imamo ambiciju i izraženu inovativnost da kao pioniri aktivno oblikujemo ovu promjenu. U isto vrijeme, vidimo potencijal za dodatnu optimizaciju u našim tvornicama i procesima. Ekologija i ekonomija nisu u suprotnosti. Naši novi srednjoročni ciljevi do 2025. potkrepljuju tu tvrdnju.“ 

HeidelbergCement značajno povećava svoje ambiciozne ciljeve za zaštitu klime. Do 2025. godine kompanija namjerava smanjiti specifične CO2 emisije na ispod 525 kg po toni cementnog materijala. Ova brojka odgovara smanjenju od 30% u odnosu na 1990. i ranije je bila ciljana da se ispuni do 2030. Grupa, koja je već uspjela smanjiti svoje CO2 emisije za 22% između 1990. i 2019., iz tog razloga postavlja nove standarde u cementnoj industriji. Do 2030. godine očekuje se da će se emisije smanjiti na ispod 500 kg po toni cementnog materijala. Da bi to postigla kompanija je definirala konkretne mjere za sve svoje tvornice širom svijeta.

HeidelbergCement namjerava biti pionir u industriji građevinskih materijala u postepenom smanjenju CO2 emisija. Kompanija namjerava ponuditi CO2 neutralan beton najkasnije do 2050. godine. 

Očekuje se značajno povećanje u EBITDA marži i ROIC-u

Kompanija je postavila i nove srednjoročne ciljeve za EBITDA maržu i povrat na investirani kapital Do 2025. godine odnos rezultata od trenutnih operacija prije amortizacije i amortizacija prihoda (EBITDA marža) treba se povećati za 300 osnovnih poena na 22%. Pokretači marže su aktivni upravljački portfolio, inicijative poslovne izvrsnosti u prodaji, proizvodnji i administraciji, kao i digitalna transformacija. Na ovim osnova kompanijama namjerava postići povrat na investirani kapital (ROIC) jasno preko 8% do 2025.

Upravljački portfolio fokusira se na pojednostavljenje državnih resora i davanja prioriteta najjačim tržišnim pozicijama. To uključuje ubrzanu prodaju imovine ukoliko se očekivani povrat ne može postići na srednjoročnoj osnovi. Selektivne akvizicije na postojećim tržištima moraju ispunjavati visoka očekivanja po pitanju rezultata i povrata. U osnovi, kompanija održava svoje izbalansiranu poziciju na razvijenim i tržištima u razvoju. 

U okviru svojih inicijativa za poslovnu izvrsnost, HeidelbergCement namjerava dalje optimizirati efikasnost, procese i strukture u prodaji, proizvodnji i administraciji. U proizvodnji, novo uvedeni „Globalni model rada“ omogućava za tri poslovne linije cement, agregati i beton/asfalt da standardiziraju procese i postignu dodatne dobiti od efikasnosti. U prodaji, novi i održivi proizvodi i usluge doprinijet će poboljšanju marži. Za područje Grupe Sjeverna Amerika, HeidelbergCement usvaja paket mjera s ciljem povećanja marže u svim poslovnim jedinica za 400–500 osnovnih poena. Pored toga, Grupa dalje pojednostavljuje administrativne strukture.

U isto vrijeme HeidelbergCement je pokrenuo inicijativu digitalizacije. Tri digitalna stupa doprinijet će poboljšanju EBITDA marže. Digitalni HConnect proizvodi poboljšavaju sučelje za kupce i očekuje se da će pokriti više od 75% prodajnih količina širom svijeta do 2025. Uz pomoć rješenja HProduce i HService očekuje se da će se omogućiti značajne dobiti od efikasnosti i smanjenje troškova u proizvodnim i administrativnim procesima.

Planirano dalje smanjenje duga – privlačni povrati za dioničare

HeidelbergCement postepeno dodatno smanjuje neto dug. Ciljni koridor za neto dug je 1,5–2,0 puta rezultat od trenutnih operacija prije amortizacije. „Očekujemo da ćemo dostići gornji limit ovog ciljnog koridora već krajem 2020,“ kaže dr Lorenz Näger, glavni izvršni direktor za financije HeidelbergCementa. „Osnova za to leži u našem jakom novčanom toku.“ Smjernica za koeficijent zaduženosti je u rangu ocjene solidnog investiranja (BBB), koji Grupa namjerava dostići i održavati za stalno.

HeidelbergCement želi nastaviti nuditi svojim dioničarima privlačne investicijske prilike i namjerava nastaviti svoju progresivnu politiku dividende nakon Korona krize. Zavisno od vanjskih prilika za rast i dobrog poslovnog razvoja, Grupa rezervira opciju u budućnosti da dodatno otkupi svoje dionice, te na taj način poboljša zaradu po dionici. 

Značajno povećanje rezultata u julu i augustu 2020. – razvoj u četvrtom kvartalu ostaje neizvjestan 

Mjere koje su poduzete kao dio COPE plana akcije nastavljaju davati glavni doprinos kompenzaciji negativnog uticaja na rezultat zbog smanjenja prihoda uzrokovanog Koronom a kroz ušteda na troškovima, investicijama i mnogim drugim poljima. „Iako prodajne količine nastavljaju opadati u teškom okruženju, mi smo imali veoma dobar početak u trećem kvartalu,“ kaže dr Dominik von Achten. „Naši rezultati u julu i augustu bili su znatno veći nego u istim mjesecima prethodne godine. Osnova za to leži u posebnim uštedama na troškovima i stabilnim cijenama.“ 

Okruženje u kojem se nalazi građevinska industrija ostaje veoma nestalno. Pored toga, u svako doba može doći i do novog vala infekcije uz prateći uticaj na građevinske projekte već započete u pojedinim zemljama. Imajući to u vidu, još uvijek nije moguće pouzdano procijeniti puni uticaj Korona krize na rezultate kompanije u 2020. 

O HeidelbergCementu

HeidelbergCement je jedan od najvećih svjetskih proizvođača građevinskih materijala, sa vodećim mjestima na tržištu agregata, cementa i transportnog betona. Kompanija zapošljava oko 54.000 ljudi na više od 3.000 lokacija u više od 50 država.

Emina Dedić

Stručnjak za komunikacije i CSR

Heidelberg Materials Cement BiH d.d. Kakanj Selima ef. Merdanovića 146
72240 Kakanj
Bosna i Hercegovina