HeidelbergCement postavlja nove standarde za ciljeve održivosti: do 2030. godine specifične emisije CO2 će se smanjiti za dodatnih 30%

  • Najambiciozniji cilj smanjenja CO2 u sektoru – emisija će se smanjiti za skoro polovinu na 400 kg CO2 po toni cementa u odnosu na 1990. godinu, što znači daljnji pad od 30% u odnosu na 2021.
  • Snažan fokus na održive proizvode i rješenja – do 2030. godine polovica prihoda Grupe će se generirati s održivim proizvodima
  • Predvodnik u skaliranju tehnologija hvatanja, korištenja i skladištenja ugljika (CCUS) – očekuje se da će projekti CCUS koji su već pokrenuti postići kumulativno smanjenje od 10 mt CO2 do 2030.
  • Novi ambiciozni finansijski ciljevi do 2025. godine – rast prihoda oko 5% godišnje. na uporedivoj osnovi, RCOBD marža 20-22%, ROIC >10%, konverzija gotovine >45%, omjer poluge 1,5x-2,0x
  • Finansiranje povezano sa klimatskim ciljevima taksonomije EU – preko 70% duga će biti pokriveno održivim finansijskim instrumentima do 2025.

HeidelbergCement ubrzava svoju transformaciju ka održivoj budućnosti. Na ovogodišnjem Danu tržišta kapitala održanom krajem maja ove godine, HeidelbergCement je predstavio nove srednjoročne održive i finansijske ciljeve pod motom „Konkretna obećanja“ (Concrete promises – concrete u značenji konkretno i beton – Betonska obećanja).

„Mi snažno pokrećemo transformaciju HeidelbergCementa kako bismo postali najodrživija kompanija na svijetu u našem sektoru,“ kaže dr Dominik von Achten, predsjednik Upravnog odbora HeidelbergCementa. „Imamo ambiciju, brzinu, znanje, tehnologije i partnere da vodimo proces neophodnih promjena u našem sektoru. Naš fokus je na proširenju našeg portfelja održivih proizvoda, brzom i značajnom smanjenju naše emisije CO2, dokazujući da su proizvodi bez CO2 mogući u velikim razmjerima i stvaranju kružne ekonomije dosljednom primjenom principa cirkularnosti. Naši novi ciljevi održivosti za 2030. ilustruju ovu ambiciju.“

Dr Dominik von Achten dodaje: „Istovremeno smo uvjereni da ovu promjenu možemo postići i na ekonomski održiv način. Stvorili smo uslove za to posljednjih godina. Gradimo na jakoj osnovi i danas smo bolje pozicionirani nego ikada. U narednim godinama želimo da nastavimo profitabilno rasti iznad tržišta i dodatno povećati prinos na uloženi kapital.“

Novi klimatski ciljevi i održivi revolucionarni proizvodi za profitabilan rast

Dr Nicola Kimm, članica Upravnog odbora i glavni direktor za održivost HeidelbergCementa, kaže: „Značajno pooštravamo naše klimatske ciljeve. Sa smanjenjem specifične neto emisije CO2 na 400 kg/t cementnog materijala do 2030. godine, postavljamo najambiciozniji cilj u sektoru.“ Ovaj cilj odgovara smanjenju od 47% u poređenju sa baznom 1990. godinom i značajno je veći od prethodnog cilja smanjenja od 33% za 2030. godinu u istom periodu. U poređenju sa 2021., kompanija ima za cilj smanjenje emisije CO2 za dodatnih 30%. Dakle, u narednih osam godina emisije CO2 će se u procentima snažnije smanjiti nego u posljednje tri decenije. „Fokusiramo se na optimizaciju proizvoda i procesa, a posebno na proširenje sistema za hvatanje, korištenje i skladištenje CO2 (CCUS)“, dodaje dr Nicola Kimm. Cilj kompanije je da postigne neto nulte emisije najkasnije do 2050. godine. U HeidelbergCementu, smanjenje emisije CO2 je također ugrađeno u naknade za Upravni odbor i sve zaposlenike širom svijeta koji imaju pravo na bonus.

Na nivou proizvoda, fokus je na sveopštem usvajanju cementa i betona sa sve nižim ugljikom, hitnom ubrzanju upotrebe recikliranih materijala i upotrebi novih tehnologija kao što je 3D štampanje betonom. Do 2030. Cilj HeidelbergCementa je da poveća svoj prihod održivim proizvodima na udio od 50% prihoda Grupe. Tek nedavno, HeidelbergCement je proširio svoj portfelj održivog betona u Njemačkoj pod brendom EcoCrete. Programom „ecolution“ kompanija će ubuduće bilježiti prihod od svih proizvoda koji zadovoljavaju barem jedan od četiri definirana kriterija održivosti.

Brzo skaliranje tehnologija za hvatanje CO2

CCUS je ključna komponenta klimatske strategije HeidelbergCementa. U suočavanju s neizbježnim procesnim emisijama iz proizvodnje klinkera, kompanija se fokusira na proširenje i skaliranje svojih CCUS inicijativa: Kako bi stekao iskustvo sa svim važnim tehnologijama za hvatanje CO2, HeidelbergCement dalje razvija različite tehnologije i sarađuje sa kvalifikovanim partnerima. Obećavajući projekti se stoga mogu brzo i ekonomično proširiti do industrijske razmjere. Isključivo sa CCUS projektima koji su već pokrenuti, kompanija ima za cilj da uštedi 10 miliona CO2 kumulativno do 2030. godine.

„CCUS je jedini način do sada kojim se može proizvesti cement i beton bez CO2,“ kaže dr Dominik von Achten. „Ovdje smo jako dobro pozicionirani i stoga smo u mogućnosti da smanjimo naše operativne troškove, također kroz niže troškove za CO2. Ovo je jasna konkurentska prednost za HeidelbergCement i prilika za održivo poboljšanje marži, posebno u Evropi.“

Novi finansijski ciljevi podupiru strategiju održivosti

„Već smo postigli svoje finansijske ciljeve prije roka, što smo obećali u našoj strategiji Beyond 2020. Sada, pored novih ciljeva održivosti, pooštravamo i finansijske ciljeve,“ kaže dr Dominik von Achten. Na uporedivoj osnovi, kompanija ima za cilj povećanje prihoda za oko 5% godišnje u narednih nekoliko godina. RCOBD marža bi trebala biti između 20-22% do 2025. Osim toga, HeidelbergCement podiže svoj prvobitni cilj postizanja povrata na uloženi kapital (ROIC) „jasno iznad 8%“ i sada ima za cilj postići ROIC od preko 10%. Očekuje se da će neto investicije, uključujući ulaganja u održive proizvode, procese i CCUS tehnologije, iznositi 1,1 milijardu eura godišnje u prosjeku. Na ovaj način kompanija nastoji da što više iskoristi dosadašnji okvir ulaganja za transformaciju ka održivosti, čak i uz korištenje novih tehnologija. HeidelbergCement ima za cilj povećanje gotovinske konverzije, odnosno omjera slobodnog novčanog toka i rezultata iz tekućeg poslovanja prije deprecijacije i amortizacije, prospektivno na preko 45%. Kao i ranije, omjer finansijske poluge treba da bude između 1,5x-2,0x.
HeidelbergCement će također postati lider u sektoru u oblasti finansiranja. René Aldach, glavni finansijski direktor HeidelbergCementa, objašnjava: „Do 2025. godine, više od 70% našeg duga će biti pokriveno održivim finansijskim instrumentima. Između ostalog, oslanjamo se na program obveznica koji je prvi u industriji koji je usklađen s klimatskim ciljevima taksonomije EU.“

Za HeidelbergCement, pomaganje u oblikovanju transformacije i koračanje stazama inovacija znači preuzimanje odgovornosti prema okolišu i društvu, kao i razvijanje rješenja koja su uvjerljiva i održiva. „Mi pokrećemo promjene u korist naših kupaca, naših dioničara, naših zaposlenika i društva u cjelini,“ rekao je dr Dominik von Achten, završavajući svoje današnje izlaganje.

Prezentacije za Dan tržišta kapitala 2022. Dan tržišt kapitala 2022.

HeidelbergCement je isti dan također objavio i svoj Izvještaj o održivosti 2021. Izvještaj o održivosti

O HeidelbergCementu
HeidelbergCement je jedan od najvećih svjetskih integriranih proizvođača građevinskih materijala i rješenja, s vodećim tržišnim pozicijama u agregatima, cementu i gotovim betonima. Više od 51.000 zaposlenih na skoro 3.000 lokacija u preko 50 zemalja pruža dugoročne finansijske rezultate kroz operativnu izvrsnost i otvorenost za promjene. U središtu djelovanja leži odgovornost za okoliš. Kao predvodnik na putu ka karbonskoj neutralnosti, HeidelbergCement izrađuje materijalna rješenja za budućnost.
 

Emina Dedić

Stručnjak za komunikacije i CSR

Heidelberg Materials Cement BiH d.d. Kakanj Selima ef. Merdanovića 146
72240 Kakanj
Bosna i Hercegovina