Most Golden Ears, Kanada

Unatoč visokim cijenama energije: HeidelbergCement ostvario visoke rezultate u 2021.

 

  • Svi ključni pokazatelji u poslovnoj 2021. godini poboljšani – prihod Grupe +8%; rezultat tekućeg poslovanja prije deprecijacije i amortizacije (RCOBD) +6%; rezultat iz tekućeg poslovanja (RCO) +12% 1)
  • Uspješno povećanje cijena i dobro upravljanje fiksnim troškovima – osnova za snažne rezultate u Q4
  • Odličan povrat na uloženi kapital – ROIC se povećava na 9,3%
  • Snažan fokus na povrat dioničara – skoro milijardu eura potrošeno na dividende i otkup dionica
  • Dobar napredak u smanjenju CO2 – specifične neto emisije CO2 smanjene za 2% na 565 kg CO2/t cementnog materijala
  • Optimistički izgledi za 2022. – Dalji rast prihoda, planirani RCOBD i RCO
1) Poredeći iste podatke iz prethodne godine, tj. isključujući efekte konsolidacije i kursa

Dr. Dominik von Achten, predsjednik Upravnog odbora HeidelbergCementa, rekao je: „2021. je bila vrlo dobra godina za HeidelbergCement, bez obzira na sve izazove. Ostvarili smo odlične rezultate prema svim ključnim pokazateljima. Uprkos značajnom porastu cijena energije i blokadama zbog pandemije na nekim ključnim tržištima u Aziji, uspjeli smo povećati prihod za 8% poredeći iste podatke iz prethodne godine i naš rezultat za 12%. Bili smo u mogućnosti da dalje značajno poboljšamo efikasnost kapitala i omjer finansijske poluge HeidelbergCementa. Osim toga, uspješno smo nastavili optimizaciju našeg portfolija.

Ovaj izvrstan rezultat ostvarili smo zajedničkim snagama kao rezultat kao globalni tim HeidelbergCementa. Stoga se zahvaljujem prije svega našim zaposlenicima kojih ima 51.200 na njihovom visokom nivou predanosti i izuzetnoj posvećenosti. Tokom protekle godine svi su dali izvrstan doprinos.

Naši dioničari također imaju koristi od dobrih rezultata. Ukupno smo potrošili skoro milijardu eura na dividende i otkup dionica. Ovo je značajna brojka koja naglašava naš veliki fokus na povrate za naše dioničare.

Na polju održivosti, posebno po pitanju smanjenja emisije CO2, na dobrom smo putu da postignemo svoje ciljeve do 2025. U 2021. smanjili smo naše specifične neto emisije CO2 za daljnjih 2% na 565 kg CO2/t cementnog materijala. Godine koje su pred nama bit će lakmus test za ambicioznu zaštitu klime. U nekoliko projekata vodilja (lighthouse projects) pokazujemo da potrebne tehnologije može praviti u svim omjerima.

Optimistični smo po pitanju daljeg odvijanja situacije u 2022. Svjetske infrastrukturne mjere će sukcesivno doprinijeti rastu obima prodaje naših proizvoda. Zamah u privatnoj stambenoj gradnji će također ostati visok. Po tom osnovu očekujemo značajno povećanje prihoda i blagi rast rezultata iz tekućeg poslovanja u poslovnoj 2022. godini.“

Pozitivan razvoj obima prodaje, prihoda i rezultata
Pandemija koronavirusa nije značajno uticala na građevinske aktivnosti u 2021. godini, kao što nije poremetila ni potražnju za našim građevinskim materijalima. Pozitivna tržišna dinamika na mnogim ključnim tržištima HeidelbergCementa dovela je do dobrog ukupnog razvoja obima prodaje. Povećane su isporuke u odnosu na prethodnu godinu u svim poslovnim linijama.

Prihod grupe je povećan za 6,3% na 18.720 miliona eura u poređenju sa prethodnom godinom (prethodna godina: 17.606). Na osnovu usporedivih podataka, povećanje je iznosilo 8,0%. Rezultat iz tekućeg poslovanja prije deprecijacije i amortizacije (RCOBD) povećan je za 168 miliona eura ili 4,5% na 3,875 miliona eura (prethodna godina: 3,707),  povećanje je ako se usporede isti podaci iznosilo 5,9%. Rezultat iz tekućeg poslovanja (RCO) je značajno povećan za 10,6% na 2.614 miliona eura (prethodna godina: 2.363), a rast je, također usporedbom istih podataka, iznosio 12%.

Dodatni redovni rezultat iznosio je 481 milion eura (prethodna godina: -3,678). To uključuje 466 miliona eura povezanih sa prodajom poslovnih aktivnosti na zapadu SAD-a. Finansijski rezultat je poboljšan za 86 miliona eura na -201 milion eura (prethodna godina: -287). Dobit za finansijsku godinu iznosila je €1,902 miliona (prethodna godina: gubitak od €-2,009 miliona). Dobit koja se odnosi na nekontrolirano učešće porasla je za 13 miliona eura i iznosi 143 miliona eura (prethodna godina: 130). Kao rezultat toga, udio Grupe u dobiti iznosi €1,759 miliona (prethodna godina: udio Grupe u gubitku od €-2,139 miliona). Ne računajući dodatni redovni rezultat i jednokratne poreske efekte u izvještajnoj i prethodnoj godini, udio Grupe je povećan za 14,3% na 1.561 milion eura (prethodna godina: 1.365).

Zarada po dionici koja se pripisuje dioničarima HeidelbergCement AG-a porasla je za 19,69 € na 8,91 € (prethodna godina: -10,78). Ne računajući dodatni redovni rezultat i jednokratne poreske efekte, zarada po dionici je porasla za 1,03 € na 7,91 € (prethodna godina: 6,88).

Povrat na uloženi kapital na rekordnom nivou
Povrat na uloženi kapital (ROIC) je u izvještajnoj godini povećan na 9,3% (prethodna godina: 7,9%). „Zahvaljujući solidnim operativnim performansama i uspješnoj optimizaciji portfolija, efikasnost kapitala ponovo je značajno poboljšana i porasla je na rekordni nivo“, rekao je glavni finansijski direktor René Aldach. „U skladu s našim smjernicama, time smo povećali povrat na uloženi kapital na preko 9% i postigli naš strateški srednjoročni cilj od preko 8% ranije nego što smo očekivali.“

Neto dug je dodatno smanjen
Neto dug smanjen je za oko 1,9 milijardi eura u odnosu na 2020. godinu na 5,0 milijardi eura (prethodna godina: 6,9) zbog dobrog poslovanja i disciplinirane politike ulaganja. Koeficijent finansijske poluge se shodno tome smanjio na 1,3x i stoga je bio ispod ciljnog koridora od 1,5x-2,0x.

Optimizacija portfolija uspješno napreduje
U poslovnoj 2021. godini, HeidelbergCement je uspješno nastavio sa optimizacijom svog portfolija u okviru strategije „Beyond 2020“ sa važnim transakcijama. Fokus je na pojednostavljenju portfolija zemlje i davanju prioriteta najjačim tržišnim pozicijama. Kompanija je prodavala poslovne aktivnosti u Grčkoj, Kuvajtu, Sijera Leoneu, Španiji, zapadnoj regiji u SAD-u i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Kako bi dodatno poboljšao prisustvo Grupe na postojećim, profitabilnim tržištima sa visokim prinosima, HeidelbergCement je napravio akvizicije poslovnih aktivnosti u Australiji, Italiji, Tanzaniji, Ujedinjenom Kraljevstvu, te na sjeveroistoku i pacifičkom sjeverozapadu SAD-a.

Počinje druga tranša programa otkupa dionica
U julu 2021., HeidelbergCement je pokrenuo program otkupa dionica po prvi put u historiji kompanije. Program, s ukupnim obimom do 1 milijarde eura i rokom do 30. septembra 2023., naglašava povećani fokus kompanije na povrat dioničarima. Prva tranša programa u vrijednosti od 350 miliona eura završena je 2. decembra 2021. Sve stečene dionice su poništene uz smanjenje osnovnog kapitala u januaru 2022. Druga tranša od 300 do 350 miliona eura počet će od 10. marta 2022. godine najkasnije i biće završena u trećem kvartalu 2022.

Projekti vodilje pokreću smanjenje CO2
HeidelbergCement u centar svoje strategije stavlja klimatske promjene i svoju odgovornost kao kompanije koja intenzivno proizvodi CO2. Kompanija dobro napreduje na putu klimatske neutralnosti. Grupa već ima proizvode u svom portfoliju u mnogim zemljama, od kojih neke nude značajno smanjenje CO2. U Njemačkoj, na primjer, HeidelbergCement nudi razne betone sa skoro 70% smanjenim CO2 otiskom pod robnom markom proizvoda EcoCrete®.

U razvoju i primjeni inovativnih tehnologija za hvatanje, upotrebu i skladištenje CO2 (CCU/S), kompanija nastavlja da širi svoju svjetsku pionirsku ulogu u industriji građevinskih materijala. U norveškoj fabrici u Breviku, 400.000 tona ili 50% proizvedenog CO2 trebalo bi da se uhvati i skladišti godišnje već sredinom 2024. godine. 2030. godine planiran je završetak proširenja fabrike u Sliteu na švedskom ostrvu Gotland kako bi postala prva klimatski neutralna cementara u svijetu i tamo će se svake godine sakupljati do 1,8 miliona tona CO2. Sve u svemu, kompanija je sebi postavila cilj da uštedi najmanje 10 miliona tona CO2 do 2030. sa projektima CCU/S koji su trenutno u toku.

Digitalizacija kao pokretač efikasnosti na interfejsu kupaca
HeidelbergCement nastavlja da unapređuje svoje poslovne procese sa nekoliko projekata digitalizacije. Kompanija je na dobrom putu da ostvari svoj cilj do 2025. godine i pokrije više od 75% globalnog prihoda sa svojim najboljim digitalnim proizvodom HConnectom, jer je već tokom 2021. postigla 52%. HConnect poboljšava procese na interfejsu kupaca i trenutno ga aktivno koristi 20.000 korisnika u dvanaest zemalja svakog mjeseca. HeidelbergCement na taj način aktivira digitalni potencijal svojih osnovnih poslovnih područja i koristi nove mogućnosti rasta pored tradicionalnih tokova prihoda.

Optimistični izgledi za 2022.
HeidelbergCement je optimističan u pogledu daljeg toka 2022. godine, tokom koje obim prodaje raste u skladu sa globalnim infrastrukturnim mjerama i kontinuiranim dobrim zamahom u privatnoj stambenoj izgradnji. Zbog stalno visokih troškova energije, opšti uslovi, posebno u prvoj polovini godine, ipak će ostati puni izazova. Strogo upravljanje fiksnim troškovima i daljnja povećanja cijena imaju za cilj da amortiziraju te uticaje.

Za poslovnu 2022. godinu HeidelbergCement očekuje značajno povećanje prihoda po ovom osnovu, kao i blagi rast rezultata iz tekućeg poslovanja prije deprecijacije i amortizacije (RCOBD) i rezultata iz tekućeg poslovanja (RCO), ne računajući promjene vezane za valutni kurs niti efekte konsolidacije. 

Na osnovu očekivanog poslovnog razvoja, kompanija predviđa povrat na uloženi kapital (ROIC) od oko 9% za tekuću poslovnu godinu. Očekuje se da će omjer finansijske poluge biti unutar dugoročnog ciljanog koridora od 1,5x-2,0x.
 

Emina Dedić

Stručnjak za komunikacije i CSR

Heidelberg Materials Cement BiH d.d. Kakanj Selima ef. Merdanovića 146
72240 Kakanj
Bosna i Hercegovina